ІСТОРИЧНА ВИСТАВКА «УКРАЇНА ВІД ТРИПІЛЛЯ ДО СЬОГОДЕННЯ»

Галина ЛЕВИЦЬКА, член Національної спілки журналістів України“Політики викрадають у народу ідеали, а мистецтво їх зберігає”. Правдивість цього твердження довела загальнонаціональна художня виставка “Україна від Трипілля до сьогодення”, на якій представлено переважно твори на історичну тематику. Виставки ці відбуваються раз на два роки. Перша згуртувала усього тридцять митців, які працювали в історичному жанрі. Нинішня, яка відкрилася в Будинку художника, налічувала понад сотню учасників. Незмінний організатор виставок “Україна від Трипілля до сьогодення” — київський митець Олександр Мельник. Експозиція в Києві — лише перший її етап. Протягом лютого виставку “Україна від Трипілля до сьогодення” зможуть подивитися у Львові. З 1 березня її експонуватимуть у Донецькому художньому музеї. І в тому, що українські полотна, присвячені історичному минулому, поїдуть у Донецький край, — заслуга Міністерства культури, наголошує куратор виставки О. Мельник. Це одна з особливостей сучасної України. Без дозволу з Києва ніхто у Донецьку не наважиться прийняти виставку, на якій глядач зможе побачити чимало незвичайних робіт. Коли на Донеччині активно лунають заклики прославляти російську імператрицю Катерину ІІ, картина з її гульбищами багатьом може видатися незвичною. Як і полотно з розп’ятим на хресті, але не вбитим душею захисником волелюбного Батурина. Вже не кажу про портрет Романа Шухевича. На відкритті виставки представники Міністерства культури висловлювали побажання, що виставку слід показати і в інших містах України, вона повинна стати важливим елементом самоусвідомлення української нації. Директор Батуринського музею-заповідника заявила про бажання придбати всі роботи, приурочені до 300-річчя Батуринської трагедії. На виставці багато робіт на тему Голодомору та страшної розправи російського царя Петра І з Батурином — центром українського самостійництва. Відомо, що у радянський період робили все, щоб історичний жанр, виражений мистецькими засобами, якщо не зовсім знищити, то бодай зігнати на марґінес.“Ми живемо в час, коли знову відроджується історична тематика”, — сказав на відкритті виставки український мистецтвознавець і громадський діяч Богдан Горинь. Він, зокрема, наголосив, що сотні років українці жили з подвійною свідомістю: художники малювали картини, поети писали вірші. Люди з подвійною свідомістю Мазепу називали зрадником, не мали права згадувати про Калнишевського. “Врешті-решт нас обкрадали матеріально і духовно, і чимало наших цінностей зараз перебуває у музеях за межами України”, — констатував мистецтвознавець.За словами Гориня, необароко, яке розквітло при Мазепі, має своїх продовжувачів. Один із них — Микола Стороженко. Його робота “Свята Ольга” — одна з вершинних у творчості художника, — сказав мистецтвознавець.Сподобалися глядачам роботи харківських митців. Вони створили в повному розумінні окрему школу, і Гонтарів — їхній викладач — показав, як можна поєднувати реальні речі з фантастичними і створювати духовну правду, представлену в натуралістичному виразі. За словами мистецтвознавця, до творів фантастичного реалізму належать і твір Мурашкіної, і твір Сердюка, й інших авторів.Богдан Горинь відзначив: на виставці є твори, які продовжують школу Бойчука. І наголосив, що вірний традиціям бойчукістів митець з Києва Олександр Мельник. За словами мистецтвознавця, виставлена робота “Розіп’ятий Батурин” О. Мельника — водночас і символ виставки, і символ трагедії Батурина. Зроблено акцент на творах ще одного київського художника Олександра Івахненка з огляду на вишуканий стиль, досконало подану розробку композиції й образу.І хоч загальнонаціональна художня виставка “Україна від Трипілля до сьогодення” щойно відкрилася, її організатори вже планують наступну.

Поділись і насолодись:
  • Blogosvit
  • del.icio.us
  • Надішли другу посилання на статтю електронною поштою!
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MyNews
  • Роздрукуй на пам’ять!
  • Technorati
  • TwitThis

Related posts

Leave a Comment