ІНДІЙСЬКА МУЗИКА В НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ

Людмила ІЛЬЄНКО8 грудня в Національній опері України відбулася вистава “Чарівні струни” за участі індійського майстра гри на сароді Амджада Алі Кхана та його синів.Сарод — один із найпоширеніших акустичних інструментів, що видає довгі “слайдові” звуки і швидкі відривчасті музичні фрази. Цей прекрасний багатозвучний інструмент, здатний передавати всі настрої, схожий на нашу бандуру, але тільки звіддаля. Звучить він як рок-група, орган або й  цілий оркестр.Амджад Алі Кхан почав грати на сароді шестирічним. Навчався у батька й у майстрів давньої індійської традиції. Музику, що він виконує, можна назвати медитативною і водночас глибоко психологічною. Адже Амджад Алі — з тих музикантів, що шукають натхнення у душах слухачів. “Хочу спілкуватися зі слухачем, який розуміє індійську класичну музику”, —  наголошує музикант. Амджад Алі — постійний виконавець у найпопулярніших залах світу, учасник багатьох музичних фестивалів, володар престижних світових нагород, має відзнаки ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ. Майстра запрошували читати лекції в університети Вашингтона, Нью-Мехіко та інших.До концерту в Опері Амджад Алі Кхан виступив перед студентами Національного університету імені Т. Шевченка, заспівав рагу (на санскриті це колір, настрій), щоб показати, що таке індійська музична мелодійна імпровізація. Любов та віра у музику надихнули його на оновлення традиційних індійських мелодій.Насиченість звука досягається тим, що інструмент здатен відтворити мелодію, ритм і резонанс водночас. Він може наповнити звучанням великий зал. Недарма диск Амджада Алі “Бхайрев” визнано одним із найкращих серед 50 альбомів світу за 1995 рік.Амджад Алі розповідав слухачам, що грає він кінчиками нігтів, тому досягає такої якості звучання. Традиційно ж на сароді грають шкаралупками кокосового горіха.Музикант сидів на великому пуфі, обабіч нього розташувалися його сини з барабанами. Перед сценою красувалося зображення родинного вогнища та музичних інструментів. Загадковість декорації поглиблювали абстрактні інсталяції з обох боків сцени. Спадкоємці-сини Оман і Айян також продемонстрували свої навички сародистів і зробили це, як справжні майстри. Тільки більше суперечностей, інша, наступного покоління налаштованість віддзеркалювалася у їхній музиці. Батько виконував раги, присвячені Махатмі Ганді, музику Рабіндраната Тагора, що був, виявляється, не тільки поетом.Усі, хто прийшов на концерт, отримали духовну наснагу, глибоко зацікавилися індійською культурою, музикою й традиціями. Саме тому Посольство Індії в Києві, Індійська рада з культурних зв’язків у Нью-Делі так гаряче вітали на нашій землі свого співвітчизника.

Поділись і насолодись:
  • Blogosvit
  • del.icio.us
  • Надішли другу посилання на статтю електронною поштою!
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MyNews
  • Роздрукуй на пам’ять!
  • Technorati
  • TwitThis

Related posts

Leave a Comment