Напередодні кардинальних змін

Уляна ВОЛІКОВСЬКА
Фото автора

У Мистецькому Арсеналі відкрилася щорічна виставка “Fine Art Ukraine”. На ній представлено зразки сучасного образотворчого мистецтва, зокрема скульптуру, живопис, фотографію. Серед різнопланових проектів найголовніший “Матч пойнт 88: за мить до нового життя”. Він відображає світ суперечностей радянської епохи напередодні кардинальних змін. Тут зібрано витвори вітчизняних митців лише 1988 року. Особливо вражають гострі роботи художниківплакатистів В. Вітра, Ю. Воєводи, О. Калмикова, Г. Шевцова,   К. Шості. Їхнє плакатне мистецтво сміливе, викривальне. Митці за допомогою неприхованих символів відображають соціальні, політичні “вивихи” того часу (“Смачного, перебудово” Ю. Воєвода, “Единогласно” О. Калмиков, “Хто ж ми такі? Куди йдемо?” Г. Шевцов, “І всякий день перед нами стид наш”     (Т. Шевченко) В. Шостя, “Вам що, наша влада не подобається?”          В. Шостя) тощо. Світлини Віктора Марущенка також органічно вплітаються у канву цього проекту, адже на них зображено Україну 1980—1990х років.
Спецпроект “Бебеля, 19: квартирні виставки” повертає у ті часи, коли Одеса була одним із потужних центрів, де андеграундне мистецтво знайшло прихисток у камерних виставкахквартирниках. Тут можна побачити витвори художниківнонконформістів, зокрема В. Басанця, В. Стрельникова, В. Маринюка тощо.
Проект “Несоціалістичний реалізм” — незаангажоване бачення світу. Це серія портретів звичайних селян і карпатських пейзажів Івана Ілька, створених у 1950—1960х роках. А “Експансія кольору” Петра Лебединця — проект, побудований на контрастах. У живописних абстракціях художника наче живуть вулканічні пристрасті й морозні вітри, дивовижним чином поєднуються драматична напруга і спокій, нестриманість і гармонія… У скульптурах Аліни Бачуріної (проект “Маленька, біла…”) переживання білошкірої дівчинки, що тривалий час перебувала у Мозамбіку. Художниця створила своєрідні портретні образи своїх подруг. Серед них одна у пошуках національної ідентичності, інша — збирає каміння, третя перебуває у самозаглибленні. І всі вони — сворідне віддзеркалення мисткині. Поруч представлені картини Ганни Гідори — це ландшафтні пейзажі, де просторий живопис майже не виражає емоцій, а позначений стриманістю. Проект “Вид на проживання” розкриває творчість митців, що мешкають за кордоном (Білорусь, Грузія, Росія, Нідерланди). У картинах митців — теми пошуку себе у лабіринтах життя, теми самотності й відчуження.

Поділись і насолодись:
  • Blogosvit
  • del.icio.us
  • Надішли другу посилання на статтю електронною поштою!
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MyNews
  • Роздрукуй на пам’ять!
  • Technorati
  • TwitThis

Related posts

Leave a Comment