Спогад про великих виконавців

Мистецько-концертний центр імені Івана Козловського продовжує активну діяльність щодо популяризації творчості видатних українських співаків. Нещодавно тут відбулися концерти “Відродження Баттерфляй” до 145-річчя від дня народження Соломії Крушельницької і “Легенди вітчизняної опери” до 85-річчя Анатолія Солов’яненка.

У концерті “Відродження Баттерфляй” взяли участь Надія Новосьолова (сопрано), Ігор Тихонов (баритон), Олена Кумановська (сопрано), Надія Славінська (сопрано) та Анна Поліщук (фортепіано), які виконали шедеври вітчизняної та зарубіжної музичної класики: “Шуміла ліщина” з циклу “Весільні пісні” (муз. М. Скорика, сл. народні), арію Джоконди з опери А. Понкієллі “Джоконда”, “Ген, за Дніпром” (муз. О. Сандлера, сл. М. Сома), “Прилетіла ластівка” (муз. О. Білаша, сл. М. Ткача), арію Ельзи з опери Р. Вагнера “Лоенгрін”, арію Єлизавети з опери Р. Вагнера “Тангейзер”, “Вітре буйний” (муз. Б. Фільц, сл. Т. Шевченка), арію Баттерфляй з опери Дж. Пуччіні “Мадам Баттерфляй”. А під час концерту з циклу “Легенди вітчизняної опери” глядачам розповіли, що слава оперного співака підняла Анатолія Солов’яненка до світових вершин.

Він був першим радянським співаком, який вийшов на сцену Метрополітен”опера у США, співав різними мовами у багатьох країнах світу, але чільне місце в його репертуарі завжди посідали українські на” родні пісні. Першим великим концертом за його участю став творчий звіт колективів ху” дожньої самодіяльності профорганізацій Донецької області. Цей концерт відбувся 1962 року, успіх був приголомшливий. Його відразу ж запросили до Київської опери. А після конкурсу молодих співаків у великій залі Московської консерваторії суворе журі одностайно направило Солов’яненка на стажування до Італії. Коли співак повернувся на Батьківщину, йому запропонували працювати у Московському Великому театрі, але він обрав Київську оперу.

Саме на цій сцені створив свої найкращі партії Андрія у “Запорожці за Дунаєм”, Ленського в опері “Євгеній Онєгін”, Герцога в “Ріголетто”, Альфреда в “Травіаті”, Рудольфа в “Богемі”, Самозванця в “Борисі Годунові”, Маріо Каварадоссі в “Тосці”, Фауста в однойменній опері та ін. Під час цього концерту присутні змогли переглянути відеозаписи, які дали можли” вість більше послухати самого Анатолія Борисовича, ще раз побачити, яким він був, про що говорив, унікальне відео з вручення співакові ордена Командора Італійської республіки у Національній філармонії України. Також у виконанні співака прозвучали фрагмент арії Калафа з опери Дж. Пуччіні “Турандот” та українська народна пісня “Чорнії брови, карії очі”. А зі сцени звучали музичні твори “Богородице Діво” (муз. О. Козаренка); “Гримить” (муз. Ю. Мейтуса, сл. І. Франка); “Журавка” (муз. О. Білаша, сл. В. Юхимовича); “Мав я раз дівчиноньку” (українська народна пісня в обробці Ф. Найденка); “Ой я знаю, що гріх маю” (українська народна пісня в обробці Б. Лятошинського); арія Остапа та пісня Тараса з опери М. Лисенка “Тарас Бульба”; “Безмежнеє поле” (муз. М. Лисенка, сл. І. Франка); “Стоїть гора високая” (українська народна пісня, сл. Л. Глібова), “Бандуристе, орле сизий” (українська народна пісня в оброб” ці В. Войта, сл. Т. Шевченка), “Ой маю я чорні очі” (в обробці Б. Лятошинського) та італійською (арія Тоски з опери Дж. Пуччіні “Флорія Тоска”, арія Ліу з опери Дж. Пуччіні “Турандот”).

Ці твори подарували заслужені артисти України Любов Доброноженко (сопрано), Микола Шуляк (тенор), лауреати міжнародних конкурсів Соломія Приймак (сопрано), Ігор Євдокименко (баритон), Ірина Українець (сопрано), Олександр Харламов (бас).

Едуард ОВЧАРЕНКО

Поділись і насолодись:
  • Blogosvit
  • del.icio.us
  • Надішли другу посилання на статтю електронною поштою!
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MyNews
  • Роздрукуй на пам’ять!
  • Technorati
  • TwitThis

Related posts

Leave a Comment