Феєрія танцю

Галина СТЕПАНЧЕНКО

Яскравим і видовищним був звітний концерт випускників, учнів та студентів Київської муніципальної академії танцю імені Сержа Лифаря. Він відбувся на престижній сцені Національної опери України, що надавало акції подієвості та особливої урочистості. Глядачі впродовж двох відділень були занурені в стихію танцю. Вже з першого номера фрагмента з балету “Лифарсюїта” захоплює висока майстерність солістів Діани Іванченко (студентки IV курсу, лауреата стипендії імені Юрія Станішевського) та Анни Латченкової (студентки ІІ курсу). До речі, хореограф цього номера заслужений артист України Д. Клявін нещодавно став лауреатом премії імені А. Ф. Шекери у галузі хореографічного мистецтва. Його роботи по класичній хореографії завжди відзначено пошуковістю та поєднанням класичного й сучасного балетного мистецтва. Хочеться згадати його постановку минулого року “Два фавни” на музику К. Дебюссі.
У цьому ж концерті, як у калейдоскопі, чергувались номери з класичної, народносценічної та сучасної хореографії.
Прикметною рисою навчання студентів в Академії танцю є поєднання в номерах студентів різних спеціалізацій, що дозволяє молодим танцівникам бути більш оснащеними в суто технічних прийомах такого складного мистецтва, як сучасний балет.
Так у “Подоляночці”, “Бульбі”, “Вірменському танці” (роботи Л. Мельніченок, В. Башкірової, В. Сабодаша) цікавинками було використання національних елементів, що надавало їм особливої привабливості.
Серед сольних номерів виділялась Варіація з балету Б. Асаф’єва “Полум’я Парижа” у виконанні студента IV курсу спеціалізації “народна хореографія” володаря Гранпрі конкурсу трюкачів кубка Чапкіса “Віртуози танцю” — Владислава Бондара (викладач — заслужений артист України Вадим Сабодаш).
Прекрасний дует склався у виконанні фрагмента з “Класичного па де де” (викладач В. Солдатенко). З блиском виступили студенти IV курсу спеціалізації “класична хореографія” лауреати стипендії імені Юрія Станішевського Діана Іванченко та Дмитро Бородай.
Цікаво простежуються “східні мотиви” у цьому концерті: єгипетський танець “Ісіда”, китайський танець “Фей Сідай”, корейський танець “Сінджонму”. Викладач — Вадим Сабодаш у цих номерах виявляє універсальність танцівників спеціалізації “народна хореографія”.
Відомі зразки класичної музики “Мелодія” А. Дворжака, “Моцартіана” В.А. Моцарта, фрагменти з балетів “Дон Кіхот” Л. Мінкуса, “Лебедине озеро” П. Чайковського інтерпретовано студентами Академії зі справжнім відчуттям та емоційним забарвленням кожного балетного руху. Пластика, технічна довершеність була присутня у сучасному номері “Пізнання” на музику Т. Альбіноні (робота викладача Наталії Хоменко). Цей вишуканий номер виконували студенти ІІІ курсу спеціалізації “класична хореографія”, соліст — Д. Бородай.
Окремо слід відзначити номери, які продовжували традицію Академії: звертання до традицій української народної танцювальної культури, зокрема традицій Павла Вірського. Насамперед це хореографічна картина “Червона калина”, присвячена сторіччю злуки українських земель. Багатство народних мелодій у музиці І. Іващенка (музична редакція Є. Досенка) отримує адекватне сценічне втілення (робота викладача Наталії Головко), виконавці володарі Гранпрі всеукраїнських хореографічних конкурсів студенти І—IV курсів спеціалізації “народна хореографія” (солісти: В. Бондар, Р. Семененко, О. Подольний).
У цьому звітному концерті, який пройшов вельми успішно, хочу відзначити плідну роботу ректора Академії Андрія Лягущенка та всього викладацького колективу. Своєю самовідданою працею вони виховують талановиту молодь, яка стає справжньою окрасою сучасного українського балету.

Поділись і насолодись:
  • Blogosvit
  • del.icio.us
  • Надішли другу посилання на статтю електронною поштою!
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MyNews
  • Роздрукуй на пам’ять!
  • Technorati
  • TwitThis

Related posts

Leave a Comment